fredag 22 januari 2010

Nytt år och nya planer

Just nu är det minst sagt lågsäsong. Julen har kommit och gått och nu är vi inne i en lite småjobbig period. Uppdragsmässigt ska jag visserligen inte klaga. Jag har fått en hel del roliga uppdrag. Det är snarare uppvaknande av ljuset och kylan som är besvärligt. All snön lyser visserligen upp och ger mig tillfälle att lära mig mer om snöröjningsplaner, halkbekämpning och annat arbete som hör snön till.


Förra fredagen var jag i Arlöv och träffade projektgruppen som jobbar med skånemontern inför Nordiska trädgårdar. Mässan går av stapeln mellan den 8-11 april på Alvsjömässan i Stockholm. Nordiska trädgårdar är "the" trädgårdsevent i Sverige. Där finns de mest älskade (och många hatade) utställare. Jag för min del är ganska trött på badtunneförsäljarna och alla homeopatiska preparat som slinker med. Jag förstår varför de finns där eftersom de genererar pengar för mässan och möjliggör andras medverkan. Samtidigt går det inte att komma från att de, i mitt tycke, ligger i yttersta periferin av det som kan benämnas trädgård. Men vår monter kommer att bli fantastisk och vi inom projektgruppen kommer att ha mycket roligt tillsammans under tiden.


Samma dag som jag var i Arlöv åkte jag även inom Alnarp för att käka lunch. Jag hade inte planerat möta någon, men tänkte att jag alltid träffar någon jag känner. Visst gjorde jag det! Massor av trevliga kollegor och gamla lärare som alla hejade och utbytte nyheter. Dessutom fick jag en föreläsning på trädvårdskursen som numer hålls av min gamla studiekamrat. Jag har saknat föreläsningarna sen Norrvikentiden och det känns kul att få komma igång igen med det.

Dessutom har jag nya planer på gång för att förnya mitt utbud av tjänster i firman. Det är en sak som slagit mig under julhelgerna som jag faktiskt ska försöka rikta in mig lite mer på. Jag säger inte vad det är för planerna är inte klara ännu. Med tiden får den nyfikne se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar