torsdag 25 juni 2009


Har nyligen fått veta att jag får föreläsningstid på Bok & biblioteks trädgårdsscen den 25 september. Kl. 10.10-10.40 kommer jag hålla ett anförande om hur det är att ha varit trädgårdsmästare över en av Sveriges vackraste trädgårdar i drygt ett år. Dessutom blir det lite om några favoritträd.

Detta kommer att bli jättekul. Jag har varit en flitig besökare på bok & bibliotek de senaste fem åren och älskar kombinationen av litteratur, kunskapsutbyte, kulturdebatt och populärvetenskap. Trädgårdsscenen på andra våningen har under den tiden uppstått, förbättrats och vuxit. Redan för två år sedan bestämde jag mig för att jag själv skulle stå på scenen och hålla ett föredrag inom ett år. I fjol blev det visserligen inget planerat föredrag utan enbart en kort utfrågning av Gunnel Carlsson som då var moderator. Men nu är det äntligen dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar