tisdag 28 juli 2009

Lustig intervju


På hemväg från Ängelholm hände något ganska märkligt. En reporter från Lokaltidningen i Stockholm ringde upp mig. Han hade hittat mitt namn på nätet och började ställa massa frågor om vin. Inte drycken, utan växten. Tydligen hade en stockholmsfamilj fått en större vinranka nedsågad av någon ligist (vem gör något sådant?) och nu undrade reportern om vinrankan skulle överleva.

- Var det dessutom inte väldigt ovanligt att en vinranka blir över tre meter hög mot en husvägg? frågade reportern.

Jag svarade i så allmänna ordalag jag kunde, som jag försöker göra när jag inte har sett växten i fråga. Jo, visst är det ovanligt med en så stor vinranka, men inte sällsynt. Visst kan en vinranka överleva en sådan kraftig beskärning, men den mår ju inte direkt bra av det. Möjligen växer den så kraftigt nu att den har svårt att invintra och härda sig inför vintern och riskerar då att få vinterskador.

När jag hade svarat färdigt sade reportern mycket hastigt tack och adjö och lade på utan att jag ens hann fråga om och när detta skulle publiceras.

Högst märkligt samtal. Håll utkik i lokaltidningar i Stockholm den närmsta tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar