fredag 23 oktober 2009

Jordanien

Under v.44 åker jag till Jordanien. Det ska bli en helt fantastisk resa, både privat och yrkesmässigt. Jag har länge velat åka till något land i mellanöstern. Jag förställer mig att det ska vara så annorlunda där och det är denna kontrasten mot mitt eget liv som sporrar mig att åka dit. Miljön där är ju också helt annorlunda. Kontrasterna mellan total öken och prunkande grönska känns enorm.

Jag har fått möjligheten att åka genom min vän och kollega Matilda Nilsson på Biotopia. Hon har två gånger tidigare varit i Jordanien och ansvarat för uppbyggnaden av en helt fantastisk ökenträdgård i Aquaba. Det ska bli underbart att få se den. I senaste numret av Hemträdgården (nr 5 2009) har Matilda själv skrivit en artikel om ökenträdgården, men ni kan också besöka hennes hemsida för bilder och berättelser.

Så den 1 november bär det av, insha'Allah.

2 kommentarer:

  1. Spännande!
    Kan man förvänta sig en föreläsning om detta äventyr, månne? Det borde intressera många, inte bara park- och trädgårdsfolk.

    SvaraRadera
  2. Det är inte alls omöjligt. Jag har ganska mycket bilder därifrån och många roliga berättelser.

    SvaraRadera